Blisko 1000 bibliotek z całej Polski walczyło o cenne zestawy książek i akcesoriów, dzięki którym wspólne czytanie rodziców i dzieci może być jeszcze przyjemniejsze i prostsze.
Kampania „Przerwa na wspólne czytanie” zainicjowana przez Kinder Mleczna Kanapka spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, a w województwie lubelskim trzy biblioteki znalazły się w gronie szczęśliwych zwycięzców.
W gronie 20 zwycięzców z całej Polski, z województwa lubelskiego znalazły się: Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna im. Kazimierza Zielińskiego w Modliborzycach, Gminna Biblioteka Publiczna w Drelowie, oraz Gminna Biblioteka Publiczna im. Kajetana Sawczuka w Konstantynowie, które zajęły odpowiednio 5., 7. i 11. miejsce. Oddano na nie łącznie 159 041 głosów, dzięki czemu każda z nich otrzyma pakiet 250 książek dla dzieci oraz wygodne pufy.
Lokalna społeczność oraz nasi czytelnicy stanęli na wysokości zadania. W głosowanie zaangażowały się całe rodziny, szkoły, instytucje publiczne oraz znajomi znajomych. Jesteśmy pewni, że nagroda od Kinder Mlecznej Kanapki zwiększy zainteresowanie wspólnym czytaniem. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i każdy oddany głos! Ta wygrana to nasz wspólny sukces. Brawo Wy, Brawo My! – podsumowują pracownicy biblioteki w Modliborzycach, Marta Frączek i Katarzyna Pyć.
Akcja Kinder Mleczna Kanapka „Przerwa na wspólne czytanie” była nie tylko przenośnią, ale dosłowną przerwą dla mieszkańców Drelowa i okolic, którzy zaangażowali się we wsparcie naszej biblioteki. Jak widać po oddanych głosach, stanęli na wysokości zadania i stworzyli wspólnotę ludzi, którzy mimo bieganiny życia codziennego chcą mieć „przerwę na wspólne czytanie”. Jesteśmy pewni, że udział w akcji pozwoli naszej bibliotece na uatrakcyjnienie i wzbogacenie oferty dla najmłodszych czytelników. Coraz więcej rodziców poszukuje bowiem ciekawych i wartościowych książek do wspólnego czytania i zabawy z dziećmi. – skomentowała Magdalena Pepa z Gminnej Biblioteki Publicznej w Drelowie.
Wszyscy czytelnicy kochają nowości, ale dzieci najbardziej. Uwielbiają, gdy w bibliotece pojawiają się nowe książki. To, że znaleźliśmy się wśród zwycięzców, to zasługa bardzo wielu osób oddających codziennie głosy: m.in. dzięki rodzicom najmłodszych czytelników bardzo zaangażowanych w akcję. Po tej ciekawej, wartościowej, ale też bardzo ekscytującej akcji, dowiedzieliśmy się, jak wielu mamy przyjaciół nie tylko w naszym środowisku, ale także w całej Polsce. Ta nagroda to wspaniała zachęta, by odwiedzać bibliotekę i czytać. – mówi dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Konstantynowie, Beata Łyczewska.
Celem kampanii „Przerwa na wspólne czytanie” od samego początku było wspieranie idei wspólnego czytania rodziców i dzieci. Miłość i troska o nasze pociechy to wartości szczególnie podkreślane przez Kinder Mleczna Kanapka, która skupia się na istocie małych chwil i drobnych gestów, dzięki którym dzieci czują się bezpiecznie i są gotowe do poznawania świata. Znalezienie momentu na wspólną lekturę z dzieckiem to źródło wielu cennych korzyści – od budowania więzi emocjonalnej (73% badanych rodziców ), dawanie maluchowi poczucia, że jest kochany i zauważony, po wspieranie jego wyobraźni, rozwijanie języka czy ćwiczenie pamięci i koncentracji. Wybór książek nastręcza rodzicom niejednokrotnie wiele trudności, dlatego dorośli sięgając po wspólną lekturę, najczęściej decydują się na taki tytuł, który znają z dzieciństwa (61%), sam maluch prosi o jego przeczytanie (55%), a blisko połowa z nich kieruje się rekomendacjami nauczyciela bądź bibliotekarza. Co równie istotne, rodzice w różny sposób pozyskują książki – blisko ¾ z nich je kupuje, nieco ponad połowa z chęcią korzysta z księgozbiorów w bibliotekach.
Kampania „Przerwa na wspólne czytanie” doskonale odpowiedziała na potrzeby rodziców, jak też bibliotek, które niejednokrotnie mają problem z pozyskaniem nowych książek będących interesującą lekturą zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu lokalnych społeczności i samych bibliotek, 20 z nich zupełnie za darmo wzbogaci swoje półki o nowe książki dla najmłodszych, które samodzielnie wybierają z puli tytułów oferowanych przez Kinder Mleczna Kanapka.
Baza dostępnych książek w ramach akcji „Przerwa na wspólne czytanie” została opracowana we współpracy z niezależnymi ekspertami. Podzielili się oni swoją wiedzą i doświadczeniem, by zaproponować tytuły, po które może sięgnąć każdy rodzic ze świadomością, iż jest to książka, z pomocą której pokaże dziecku, że „czytanie to kochanie”. Wśród ekspertów akcji znaleźli się: Marta Żysko-Pałuba, psycholog, psychoterapeuta oraz bajkoterapeuta, Joanna Heidtman, psycholog i socjolog oraz Michał Rusinek, autor książek dla dzieci i dorosłych.
Akcja „Przerwa na wspólne czytanie” w liczbach:
• 50 tysięcy rozdanych książek
• Blisko1000 bibliotek, które zgłosiły się do konkursu
• 2 755 280 oddanych głosów
• 20 lokalnych placówek, do których trafi główna nagroda – pakiet 250 książek wraz z wygodnymi pufami
• 100 bibliotek z zestawem 50 nowych książek
Więcej informacji o kampanii na: www.wspolneczytanie.pl.
Kontakt dla mediów:
Agata Wancerz
Hill + Knowlton Strategies
+48 601 245 198
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.